22.12.2014 22:58
Norsk Engelsk
Utvikling av hjemmeside, webside, kontorstøtteapplikasjoner, systemutvikling, grafisk profilering, søkemtotoroptimalisering og søkemotorindeksering Vi hjelper deg med søkemotoroptimalisering, søkemotorindeksering og synlighet i søkemotorene
-::- Contenta -::- Content Management System - Innholdspublisering gjort enkelt!

Våre fokusområder

Hjemmeside/ Webutvikling
Webutvikling omfatter både webdesign og å lage funksjonaliteten på sidene. Utvikling av dynamiske sider som muliggjør enkel oppdatering for kunden er en selvfølge for våre løsninger. På den måten kan du som kunde uten problemer og ekstra kostnader oppdatere sidene når du selv måtte ønske det.
Enten du ønsker en enkel hjemmeside eller en mer avansert løsning - Gjengaar WEBTECH hjelper deg!

Se også vårt produkt Contenta CMS som er et Content Management System vi har utviklet til bruk i våre løsninger.

» Les mer om webutvikling
» Les mer om Contenta CMS
Webdesign & Profilering
Nystartet eller ukjent i markedet?
Gjengaar WEBTECH kan være behjelpelig med hele prosessen å gjøre deg synlig.
Dette være seg utvikling av profilhåndbok (font- og fargevalg, logo, annonser, visittkort, etiketter og stempler), design og utvikling av hjemmeside, multimediapresentasjoner av bedrift og produkter, annonsering i søkemotorene og administrering av annonser hos disse, søkemotoroptimalisering for bedre synlighet ved søk osv.

» Les mer om profilering
» Les mer om AdWords annonsering
» Les mer om Søkemotoroptimalisering
Business Intelligence (BI)
Den som ønsker å konkurrere på markeder i rask endring samt overholde lover og regler, er avhengig av å ha enkel tilgang til fakta om alle deler av forretningsvirksomheten for å kunne ta bedre beslutninger og skape resultater. Slik forretningsanalyse, eller Business Intelligence (BI), er en kritisk suksessfaktor.

Gjengaar WEBTECH har laget databaseintagrasjoner innen en rekke forretningsområder og har laget løsninger som har gitt våre kunder en mye bedre innsikt innen sitt fagfelt og dermed gitt de et forsprang i forhold til sine konkurrenter.

» Les mer om Business Intelligence (BI)
» Les mer om Databaseløsninger
Databaseløsninger
Gjengaar WEBTECH har laget databaseløsninger og databaseintagrasjoner innen en rekke forretningsområder. Løsningene spenner fra enkle regelmessige importer av filer til betydelig større databaseløsninger med datatransformasjoner og omstrukturering av data, og kan omfatte Microsoft SQL Server, Visual Studio Business Intelligence Development Studio eller BizTalk.
Avhengig av kompleksitet velger vi løsninger i samarbeid med kunden slik at nettopp du får en løsning du kan leve med lenge.

» Les mer om Databaseløsninger
» Les mer om Business Intelligence (BI)
Søkemotoroptimalisering
- Hvordan rangerer du i søkemotorene for de søkeordene du ønsker å bli funnet på?
- Hva kan du gjøre med ditt nettsted for å bedre synligheten i søkemotorene?
- Hva kan du selv gjøre for å bedre synligheten?
- Hva er indeksert av søkemotorene og hvordan kan du forenkle indekseringen til søkemotorene?
- Har du problemer med "negative" treff i søkemotorene?
Gjengaar WEBTECH har lang erfaring med søkemotoroptimalisering og kan hjelpe deg med å gjøre ditt nettsted mer synlig for søkemotorene, samt gi din nettside en betydelig høyere ranking i søkemotorene.

Vi kan også hjelpe deg med søkemotorannonsering (Google Adwords) og administrere slik annonsering.

Ta kontakt med Gjengaar WEBTECH!

» Les mer om vår SEOkampanje
» Les mer om Google Adwords
LiveSupport fra Gjengaar WEBTECH

Utvikling av profilhåndbok

Profilhåndbok og webutvikling for Harper Security Consulting AS

En profilhåndbok er en komplett grafisk profil for et firma med hensikt å sikre en konsekvent markedsføring for firmaet.
Se bilder fra vår utvikling av Harper Security Consulting AS´s profilhåndbok.


Søkemotoroptimalisering

Les også om Googles Adwords

Markedsføring gjennom søkemotorer er den mest kostnadseffektive metoden for å få kvalitetstrafikk til dine nettsteder.
9 av 10 norske Internettbrukere benytter søkemotorer og kataloger for å finne frem til informasjonen/produktet de er interessert i.
Samtidig står søkemotorene i gjennomsnitt for under 10 % av total trafikk til et nettsted, men for 80-90% av de førstegangsbesøkende.
55 prosent av all e-handel starter med søk i søkemotorer.

Hvordan skaffe søkemotortrafikk
Den enkelste, og kanskje den raskeste, måten er å betale en søkemotor for å bli synlig.
Å betale en søkemotor for hvert klikk kalles pay per click. Søkemotorene bruker her en enkel auksjonsmodell der de som betaler mest får vist annonsen øverst i søkeresultatet (som er beste plass).  Google AdWords som er en av de største aktørene legger også relevanse til søket som er gjort inn i betraktningen for hvor høyt oppe en annonse skal vises. Det gjelder altså ikke bare å betale mest.

(Gjengaar WEBTECH er Google AdWords Qualified Professional og kan hjelpe deg med å gjøre dine sider mer synlig på nettet!)

En annen nyttig ting å gjøre er å registrere seg i Internett-kataloger (emne-kataloger) som for eksempel Kvasir.
De siste årene har enkelte bedrifter sett at de kan tjene store penger på å ta seg betalt for å registrere firma på sine sider. Eksempler på dette er nettkatalogen.no, rosaindex.no, gulesider.no osv. Disse tar seg godt betalt for en firmaoppføring og lokker gjerne med store tilbud om antall treff og visninger osv. Vårt råd er, om nødvendig, å registrere seg i gulesider, men avhengig av type bedrift, tenke over om det er bedre å bruke markedsføringspengene på annen markedsføring enn å registrere seg i nettopp disse. (feks. Google AdWords som lar deg sette et dagsbudsjett for hvor mye du ønsker å betale for folk som klikker seg til sidene dine, svært regionspesifikke visninger m.m)

Hvor bør du registrere deg?
Selv om det finnes hundrevis av søkemotorer på verdensbasis, er det bare et lite antall databaser disse benytter seg av.
Google, MSN og Yahoo er de største som benyttes av den norske søkemotortrafikken, anslagsvis 80-90%.
Det er altså til disse optimaliseringen må rette seg mot for å sikre gode resultater i stort sett alle portaler, startsider og søkesider av betydning i Norge. 

Hvordan skaffe seg bedre posisjon blant søkeresultatene?
Dette er det som omtales som søkemotoroptimalisering og er ofte både omfattende og tidkrevende å gjøre, og tar også tid å få/vente på resultater.
Det viktigste å gjøre når man skal optimalisere søkeresultater til et nettsted (enten om det er pay per click eller frie søkeresultater) er å finne riktige nøkkelord som siden skal gi treff på.
Disse nøkkelordene kan være skrevet i meta-tagger i HTML-koden på siden, men må også skrives inn når man manuellt registrerer en side i en søkemotor eller nettkatalog.

Mer konkret trenger du:
  • Søkeord som mange i din målgruppe søker etter
    (stor etterspørsel)
  • Søkeord som har liten konkurranse
    (få andre optimaliserte nettsider indeksert med søkeordet)
  • Søkeord som er relevante slik at det sikrer salg

HTML-taggene brukt på siden er også av stor betydning for din rangering i søkemotorene, hvor tittelen er den enkelttaggen som har mest betydning. I tillegg er også titteltaggen den teksten som blir synlig i søkeresultatet, slik at denne må være relevant og fristende for de som søker.

Noen gode råd:
  • Plasser de viktigste nøkkelordene som en del av tittelen.
    Dette er svært viktig for å få god rangering.
  • Bruk ulike titler på undersidene, og bruk relevante nøkkelord for hver side.
    Bare på hovedsiden bør du bruke nøkkelord som reflekterer nettstedets tema.
  • Formuler gjerne tittelen som et spørsmål.
    Dette pirrer nysgjerrigheten og gjør det vanskelig å ikke klikke på linken.
  • Bruk relevante titler.
  • Urelevante linker gjør folk irriterte!
  • BARE STORE BOKSTAVER GJØR DET BARE VANSKELIG Å LESE
  • Vanskelige ord og faguttrykk bør ikke benyttes.
    Bruk vanlige norske ord som alle forstår.

Hvor du plasserer nøkkelordene i body-taggen har også betydning for din rangering i søkemotorene.
Ofte er søkemotorene programmert til å legge ekstra vekt på ord som er i begynnelsen av dokumentet. Spesiellt de første 200 ordene er av stor betydning.
Nøkkelord i overskrifter blir premiert og du bør derfor bruke disse ofte, spesiellt i begynnelsen av dokumentet.
Linktekst og uthevede ord, samt bildetekst/alt-atributt (beskriver bildene for nettlesere som ikke støtter grafikk) er også av stor betydning.

Antallet andre nettsteder som linker til ditt nettsted, samt pageranken til disse, er også av stor betydning for din pagerank.
Dette omtales som link popularity.  Logikken bak er enkel: Hvis mange sider linker til din side, er det naturlig å tro at siden er bra. Svært få vil linke til en side de synes er dårlig.

For å sjekke hvor mange som linker til deg kan du skrive link: <ditt domenenavn> i feks. Google-søket.

En egen "vitenskap"
Søkemotoroptimalisering er en egen "vitenskap" og omhandler svært mange forskjellige metoder og fremgangsmåter for å optimalisere både sider, og skaffe en god pagerank for nettsider blant søkemotorer.
Dessverre så er ikke alle metoder gode metoder.  Disse kan du lese om under.

To teknikker går igjen
"Doorway Pages". Google definerer en doorway-side som SPAM dersom den er full av dublisert, eller irrelevant innhold og inneholder en mengde nøkkelord ( keywords ). Slike Doorway-sider kan enten ligge på kundens eget nettsted (eies av kunden), men ikke være synlig fra den relle hjemmesiden.
"Shadow domains" - skyggedomener er en variant av Doorway-sider, men eies ofte av søkemotoroptimaliserings firmaet. Dette er registrerte domener som heller ikke er synlige fra kundenes eget nettsted. At det eies av tjenesteleverandøren gir leverandøren full kontroll (og all makt).

"Cloaking" betyr å returnere en annen side til søkemotorenes roboter enn den siden vi som besøkende ser. Webserveren er altså programmert til å sende en side til søkemotor roboter og en annen side til oss. Dette gir misvisende informasjon om hva de vil finne på nettstedet når de klikker på søkemotorens søkeresultat. Google sier uttrykkelig at sider som benytter Cloacking vil bli utestengt på permanent basis dersom de oppdages.
Cloaking scripts identifiserer søkemotorenes agenter, spiders, når de indekserer siden. Et Cloaking script dirigerer agenten til en søkemotoroptimalisert side uten javascript, flash, bilder etc, mens den sender oss vanlige nettsurfere til nettstedets ordinære side.

For å lese mer om måter det ikke skal gjøres se denne artikkelen på
e-guiden.no.


Ta gjerne kontakt med Gjengaar WEBTECH for hva vi kan gjøre for ditt nettsted.

Nyheter fra Gjengaar WEBTECH
Skandobs Touch er blitt enda bedre!
Skandobs Touch er blitt enda bedre!
Nytt og bedre kart og enkel visning av de nærmeste rovdyrobservasjonene er blant endringene i en ny og forbedret versjon av Skandobs-appen, som nå er lagt ut.



Nettbutikk

Meridianene på DVD

Meridianene på DVD - Et støtteprodukt for akupunkturstudenter

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Navn:
 
Epost:
 

Kontaktinformasjon


 

Lillian Byes veg 45
7036 Trondheim
 
Org. nr: 983 203 205 MVA
TELEFON: +47 900 10 944
 




Page copy protected against web site content infringement by Copyscape


Utviklet av Gjengaar WEBTECH - Hjemmesider/Websider, webutvikling, programmering, systemering, søkemotorindeksering, søkemotoroptimalisering, AdWords-annonsering, grafisk profilering og kontorstøtteapplikasjoner. Contenta - Content Management System (CMS).-::- Gjengaar WEBTECH 2006 -::-Utviklet av Gjengaar WEBTECH - Hjemmesider/Websider, webutvikling, systemering, søkemotorindeksering, søkemotoroptimalisering, AdWords-annonsering, programmering, grafisk profilering og kontorstøtteapplikasjoner. Contenta - Content Management System (CMS).